tisdag 30 augusti 2011

Snart 1 år!


Snart är augusti slut och september är på ingång, detta innebär ju att Lowis fyller 1 år! På söndag är den stora dagen. Man tjatar och tjatar om hur snabbt tiden går, men jag kan inte säga det tillräckligt många gånger. Det här året har verkligen gått så sjukt snabbt!

För ett år sedan vid den här tiden hade jag precis gått hem från jobbet och hade 3 veckor kvar till bf. Jag och Alexandra gick en promenad runt norra skogen från henne och jag minns hur trött jag va efter det. Höggravid trallade jag runt de ca 7 km eftersom jag utan tvekan trodde att jag skulle kunna "motionera ut" bebisen. Jo men det funka väl för när fredagen kom den här veckan för ett år sedan gick vattnet, värkarna kom framåt kvällen och vi 03.49 på lördagsmorgonen föddes våran fina lilla tjej, 15 dagar före bf! Jag minns allt så tydligt och blir tårögd av känslan när hon kom upp på mitt bröst, den första mysiga tiden hemma och ja, ALLT! Detta har verkligen vart mitt livs bästa år, det finns inget som kan mäta sig med känslan av att bli mamma!







Bilder från de tre första dagarna i Lowas liv!
Så liten och söt!








Ett år senare är hon (om möjligt) ännu sötare!

Stora tjejen Lowa lärde sig gå för några veckor sedan och går numera på heltid. Varje dag blir hon duktigare och balansen blir bara bättre och bättre. Hon är en riktig liten busfia som älskar att leka tittut och bli jagad.
Det är väldigt roligt att testa mammas och pappas gränser och göra allt som man inte får göra. Hon rycker i lådor och ska riva ut allt som hon kommer åt. När kylskåpet och diskmaskinen öppnas är hon där på nolltid för att plocka ur en ketchupen eller rycka tag i tallrikar. Hon älskar att klättra upp i trappan även fast hon vet att hon inte får (så nu har vi lagt dit stolar i väntan på en grind som passar). Hon vet vad nej betyder, men det är ju så roligt att göra allt som är förbjudet och har man tur så springer ju mamma eller pappa fram för att säga nej, och det är ju det allra roligaste!!
Det har inte kommit så många ord ur lilla munnen än, men det kommer väl! :) Än så länge kan hon säga mamma, pappa ( säger hon hela dagarna), Lowa, där.

Jag är så stolt över min lilla tjej och är så glad och tacksam över att jag fått bli Lowas mamma! Tänk att du blir 1 år på söndag! Mamma älskar dig så oändligt mycket lilla älskling!

3 kommentarer:

  1. Jag älskar också denna lilla underbara tjej oändligt mkt! Fasters lilla tossa! <3

    SvaraRadera
  2. oj hon gick verkligen från mörk till ljus.... så söt!

    SvaraRadera
  3. Så söt hon är!! :D

    Vet du, jag har tänkt som du - tänk om den inte värmer nog? För visst är den ganska tunn? Men jag hoppas och tror att den är så tunn för att den ska vara rörligare nu när de är små och inte riktigt kan gå så stabilt, det är iallafall vad jag hört, men jag hoppas då inte att det dragit ned något på värmandet :(

    Kram!

    SvaraRadera