måndag 24 januari 2011

Lowas dopdag!

Igår den 23/1 döptes våran lilla prinsessa i Mölltorps kyrka. Lowa va så duktig under hela dopet och sa inget, inte ens när prästen hällde vatten över hela huvudet på henne. Alexandra och Jonas va faddrar och alla fyra fick turas om att hålla lilla heffaklumpen, kramp i armen får man snabbt när dopbarnet har passerat 8 kg, hahha!

Duktiga Ida sjöng två sånger jag valt och det va så fint! Tack så mycket!













Lowa fick massa fina presenter utav alla snälla släktingar. Får se om jag kan ta kort på lite utav grejjerna någon dag. Hon fick en jättefin doptavla, ett guldhalsband med hjärta, ett silverarmband, en boklist med sago- och sångböcker till, pengar, spargris med slantar i, set att göra fot- och handavtryck med och en matservis. Tror jag fick med allt där, det va iallafall så bra och fina presenter och Lowa med föräldrar tackar så mkt!

8 kommentarer:

  1. jag älskar er godingar!

    SvaraRadera
  2. Tack själva!! De va jättefint, och Lowa och hennes kusiner är så söta!! All lycka!

    SvaraRadera
  3. Ja usch, det är dyrt.. men vi väljer och göra så billigt som möjligt och vi kommer att ha kvar våra vitvaror...

    Jättefint golv! Sånt golv hade vi också innan vi la nytt, fast vi hade i brun färg, snäppet snyggare ;)

    Attans, jag missade att fylla i rabattkod, har ju hört att man kan googla fram sånt.. måste komma ihåg de nästa gång!!

    Vad roligt med dop, vad fina ni var allihopa. vi ska ha vårat på lördag.

    SvaraRadera
  4. Va kul me dop, vi har i feb me Åshagen vi oxå. Men han behagar inte ringa upp ang hembesök så ja får la ringa han. Va han bra annars? Ska ni förresten te cafet på ons? Kram

    SvaraRadera
  5. roligt att wilda räcker ut tungan åt flickan! hoppas allt är bra med er.. kram

    SvaraRadera
  6. åh vad fina ni var allihop:) Hoppas allt är bra! Kram från Sofia G

    SvaraRadera
  7. Hm, ja... Jag försöker att ge han nappen men han blir arg som ett bi och nöjjer sig inte förrän han får mat!!! Men jag får försöka ha lite mer tålamod inatt... *nervös*

    Jag förstår att du är trött. Även fast Sixten börjar att sova lite längre om nätterna, så kommer jag säkert att bli trött jag med. Jag tror att kroppen aldrig blir nöjd ;)

    SKÅÅÅÅÅL!! Ha så kul på fredag :) Jag går nog ut nästa löningshelg! :)

    SvaraRadera
  8. haha oj då va tänkte ja på? ;)

    SvaraRadera