torsdag 16 december 2010

Här kommer lite bilder på vårat tvrum i furu-versionen!













Och såhär ser det ut nu!


















Jag och kameran är inte bästisar så inte världens bästa kort, men men! Rummet är ganska stort (mellan 30 och 35 kvadrat) och jag kan säga att jag börja lipa mer än en gång under tiden vi målade här. Kombinationen gravid och extremt stora ytor att måla va inte perfekt, kändes som vi aldrig såg slutet. Tak, fönster, foder, lister, element, väggar, trappa och spalje målades med tre eller fyra lager.

Det fattas ett doslock, sladdarna ska tas om hand och läggas i lister och i trappstegen ska det läggas matta, sedan är vi nog helt klara!


7 kommentarer:

  1. åh vad fint ni får det!
    vi flyttade också in i ett hus bestående av enbart furu och tapetväv..=/ men man får ta rum för rum!

    SvaraRadera
  2. Riktigt snyggt! Helt i min smak!! Har ni fixat bra!

    SvaraRadera
  3. väldigt fint! jag vill me skaffa hus nu! kram

    SvaraRadera
  4. Jättesnyggt! Vitt är helt klart den snyggaste färgen! :) Men jag själv har inte tålamod till renovering, är jätte glad att vi inte har någon furu hemma :)

    SvaraRadera