torsdag 16 december 2010

V I T T

Hemma hos oss är det alltid något projekt pågång. Dock tar allt väldigt lång tid, vi är väl inte det mest effektiva renoveringsparet om man säger så. Just nu är det entrén vi håller på med. Jag tycker det blir så himla fint och vi har en hel del kvar innan vi är färdiga så jag är ganska säker på att jag kommer vara mer än nöjd när allt är på sin plats!

Det vi använder oss mest av är vit färg eftersom vi flyttade in i ett furuparadis. Tänk att vit färg kan göra SÅ mycket! Synd bara att det kräver tre eller fyra strykningar innan det är helt täckt, men när man är klar är det värt allt jobb. Jag älskar vitt, måste va den bästa färgen som finns!

Tänkte visa hur våran "korridor" och trappa ser ut efter några liter vit färg!




Furu, furu, furu. Yammi!





Ganska mycket trevligare!

(Försök bortse från det extremt fula golvet! Det hänger ihop med köket så det blir inget nytt förrens köket står på tur!)

Ska se om jag kan ta några kort på vårat vardagsrum och visa lite mer furu vs. vitt!

3 kommentarer:

  1. Vitt är det bästa och finaste! :) Dörrarna får jag dock ge er avdrag för.. Att ni kunde med att lämna in dom??? Ni kunde la lika ägrna målat dom med när ni ändå va igång? haha. Hoppas du fattar att jag skoja! Det blir så fint så! Å det ska bli så kul att se hur resten av huset blir med. Men en sak i taget, ingen stress! :)Vardagsrummet är så fint med!! Pussåkram

    SvaraRadera
  2. ja håller med alex, allt är såååå fint! avundsjuk, jag vill me ha huuus!

    SvaraRadera
  3. åhhh va fiiiint, hur gjorde du med furu trappen??? vi har också en ful jävel här hemma som ska målas om.. tog du ner pinne för pinne och slipade?? kram

    SvaraRadera