tisdag 9 november 2010

innedag!

Ja idag håller vi oss inne när det är sånt skruttväder ute. Jag vill verkligen inte att det ska bli vinter, det är inget för mig! Kallt och halt! Jag vill ta långa promenader utan att vara orolig för att drutta på rumpen och nu med en liten tjej känns det inte alls kul att gå ut när det blåser så här mkt. Får jag bestämma kan det gärna få vara en mild vinter, fy om det blir som förra året!

Lite har jag fått gjort idag iallafall! Tre tvättar är klara och upphängda (minst lika många är kvar, varför väntar jag alltid så länge!?) och köket är städat, t.o.m. kylskåpet och ugnen! Resten av huset ska få sig en omgång imorgon eller på torsdag.

Ikväll kommer min pappa hit, Stoffe och han ska riva ut vårat hallgolv. Planen är att allt där nere ska vara klart innan jul. Taket, trappan, lister och dörrar är redan målade. Kvar att göra är alltså utrivning av golvet, sedan ska det gjutas innan det är dags för klinker. Plus tapeter och inredning såklart! Ska bli så roligt att få ordning entrén, det är ju faktiskt det första alla ser när de kommer hit. Inte så roligt att mötas av husets fulaste rum då!

Sedan har vi ju bara matsalsrummet, Lowas rum, köket, badrummet, målning av fasaden, fällning av resterande träd på tomten, staket, altanbygge, basturenovering och ytterligare tre rum kvar att fixa iordning innan vi börjar få ordning här. Notera att jag inte lägger någon prioritet på lilla toan, garaget och tvättstugan som också är 70-tal! Ja det lär ju ta en halv evighet innan detta är färdigt och då är det väl bara att börja om på nytt. Men lika glad är jag för det, vi trivs bra här och för varje projekt kommer det ju bara bli bättre!



Min underbara Lowa bara tre dagar gammal!

6 kommentarer:

  1. det är ju det som är tjusningen med hus, det tar aldrig slut. när man väl börjat bli klar så är det dags att fixa om allt igen=)ni måste galet stort hus..?

    SvaraRadera
  2. Jag säger samma, ni måste ha stooort hus =) Större än vår lilla stuga iaf. Men visst e det kul med renovering, iaf när det är klart. Vi har halva huset kvar o göra iordning. Men det behövs både tid o pengar. Kram

    SvaraRadera
  3. pernilla och josse- jo det är ju inte litet, här får vi plats med fler familjemedlemmar i framtiden! :) 7 rok , 180+60 kvadrat! vi har att göra som sagt!

    men ni har väl ganska stort hus också pernilla? ser ut så på bilderna jag sett tycker jag :)

    SvaraRadera
  4. eh ni har de så fint! vad söt lowis va på bilderna över! ebba hälsar! kraam

    SvaraRadera
  5. oj, vad kul o ha så många rum! vi har 5 rok med två badrum. tror det ligger runt 130+60kvm.. s huset är inte så stort men vi har 2000kvm tomt med skog så det är ganska stort iaf=)

    SvaraRadera