onsdag 24 november 2010

Svinkallt!

Imorses när jag vakna hade jag ett sms från Alexandra som undrade om vi skulle med ut på promenad. Tittade ut genom fönstret och såg att det varken snöade eller blåste speciellt mycket så jag kände att jag kunde inte hitta ursäkter till att ligga inne och slöa hela dagen. Alexandra är ute i ur och skur (nästan!) så jag kände att nu får jag följa med! Det blåste på bra nere vid Vättern men som vanligt va det lika skönt och trevligt att gå på långpromenad med min kära vän! Nästa gång åker understället på för det va svinkallt om låren!

Efter dagens promenad har ja druckit te och "låtsas" kaffe (Gevalia pulverkaffe med daim i, mums!) i mina nya koppar jag köpte igår. Sofia undra vad som inhandlades på Förr & Nu igår så här kommer en bild på dom!



En blå och en grön kopp med fat från Green Gate.

Alexandra bjöd på te i sånna här koppar i veckan och jag blev kär! Tyvärr blev det endast två koppar till att börja med då plånboken inte är allt för fet i detta nu och kopparna inte är gratis, men jag får väl köpa till fler längre fram sen!




Köpte även fyra mörklila frukostskålar från Ib Laursen som matchar fint med mina gröna som jag har sen tidigare.

Även här är det Alexandra som har fått in mig på den här linjen! Dom är så fina alla skålar och jag vill byta ut allt gammalt fult och tråkigt här hemma mot nya fina färgglada. Men allt har sin tid! Dessutom har vi ett fult kök och ett fult matsalsrum så tills det är nytt och fräscht så har jag kanske samlat på mig massa fint till porslin redan, då behöver jag ju inte göra det då, bra va!?

2 kommentarer:

  1. Det låter som en riktigt bra idé med allt fint porslin innan renovering om inte annat så piggar det ju verkligen upp trots att det ser ut som det gör på golv och väggar. :) Men jag vet hur du känner. Allt mitt kommer bli sååååå mkt finare när vårat kök är som jag vill ha det också. Tur att det går lika bra att sitta framför tv:n med en kopp. ;) Jag är glad över att jag har fått in dig i greengate och ib laursen träsket! Det är ju dock inte så svårt att fastna där om man säger så. ;) Tack för att du följde med till förr & nu + på den svinkalla promenaden! Kraaaaaaaam

    SvaraRadera
  2. Kul att få se bilder, är så kul.. hoppas allt är bra med er uppe i karlsborg! kram

    SvaraRadera