måndag 29 november 2010

Man lär sig av sina misstag!

Idag bestämde jag mig för att gå ut på en promenad. Solen sken så fint och jag är dålig på att ta mig ut såhär i vintertider, är alldeles för bekväm av mig i vanliga fall. Tänkte försöka mig på att bryta det bekväma mönstret, vintern verkar ju vara här för att stanna!

Lowa fick sin varmaste overall och mössa på sig eftersom det visade flera minusgrader ute. Jag själv tog på mig två tröjor och jacka, plus mössa och vantar. När jag valde byxor slutade tydligen min hjärna fungera. Jag tog på mig "springbyxor" (tunna, tighta ja ni vet!) BARA!! Inga långkallisar eller underställsbyxor. Hur jag tänkte när jag drog på mig dom det vettisjutton men jag fick bittert ångra mitt klädval under promenaden, det kan jag lova! Det blåste kalla kalla vindar här ute i norra, men det va inget mot vindarna som attackerade mig på Strandvägen. Det kändes som tusen nålar på låren och rumpan och det kändes som jag inte hade några byxor alls på mig. Så satans kallt! Tittade på Lowa som låg och myste i sin varma åkpåse och önskade att jag hade kunnat krypa ner brevid! Men det va bara att traska på och när jag väl va hemma igen blev det en varm dusch som mest gjorde ont eftersom det stack så i benen. Nästa gång ska jag klä mig varmare!!


3 kommentarer:

  1. Jo för du är ju ALDRIG ute å går... Nää näää. ;)Så mycket som du går på våren/sommarn/hösten så behöver du nog inte gå ut på vintern om du inte vill. Du har redan gått ikapp vintern. Haha :)

    SvaraRadera
  2. Haha, håller med Lullan.. Du som aldrig går. Ska vi ta våra vagnar o ses nån dag? Kram

    SvaraRadera
  3. Haha, du är ju inte klok!! brrr, va kallt me såna brallor!

    Det är nog 4:e gången jag är med i vv nu.. haha..

    SvaraRadera